fbpxMotivasi | Page 31 | BaitulMuslim.com

Motivasi

Ini adalah perkongsian artikel mengenai motivasi keyakinan diri.

"sudah menjadi hamba kepada cinta, sampai yang penting dilupakan"

Kategori Artikel: 

Dalam sedar tak sedar, anda sudah menjadi hamba kepada cinta, sampai yang penting dilupakan. Jangan biarkan cinta menakluki diri kita. Hanya kita yang mampu mengubah diri kita sendiri. Mungkin anda masih tertanya-tanya apakah tanda cinta buta?

Mengabaikan keluarga sendiri

“bila nak kahwin?” “kenapa tak kahwin lagi?”

Kategori Artikel: 

Mereka yang belum berkahwin sering diajukan dengan soalan “bila nak kahwin?” “kenapa tak kahwin lagi?” pasti anda rimas kan? Artikel kali ini ditujukan buat mereka yang sering bertanyakan soalan macam ni dengan kawan-kawan mereka. Kalau mak ayah sendiri yang tanya, tak ada laa sampai tertusuk hingga ke lubuk hati kan? Inikan pula orang luar!

Jodoh tak sampai lagi

Jodoh dan ajal adalah ketentuan ilahi. Bila ada yang tanya “kenapa tak kahwin lagi?”, jawab je “jodoh belum sampai lagi”. Namun, jangan hanya menunggu sahaja, anda kena lah berusaha juga ok.

" pasti ramai perempuan di luar sana mengimpikan seorang lelaki yang handsome dan kaya"

Kategori Artikel: 

Sudah pasti ramai perempuan di luar sana mengimpikan seorang lelaki yang handsome dan kaya. Kalau dapat tu, memang bonus lah kan? Namun, adakah anda pasti bahawa mereka yang handsome dan kaya ini semuanya bagus-bagus? Masih ada yang handsome, kaya malah sangat bagus dari pelbagai aspek, namun, ada segelintir yang kaya, handsome, bahkan kurang bagusnya. Mungkin dari segi agama, atau perangainya.